A place with no present

"Wespennest" fathoms Europe's Mare nostrum; "New Humanist" takes the bigger picture on blasphemy; "Kulturos barai" talks to Norman Lillegard about the vices of others; "Merkur" can't see Germany in the role of European hegemon; "Mittelweg 36" reads Monopoly as cultural script; "La Revue Nouvelle" says no thanks to think-tanks; "New Literary Observer" charts gender politics in twentieth-century Russia; "NZ" asks what happened to Russia's liberalization; and "Esprit" takes a recce of urban public space.

STEMMER nr. 2 2019 presenterer resultatet av årets tekstkonkurransen med tema «2084». Vi har også flere andre bidrag om klima og miljø i dette nummeret, våre faste spalter om språk og oversettelse og flere nye litterære stemmer. Blant annet hyller vi en kulturdronning - bibliotekar og skribent Marit Hallen (1962 – 2018).