A place with no present

"Wespennest" fathoms Europe's Mare nostrum; "New Humanist" takes the bigger picture on blasphemy; "Kulturos barai" talks to Norman Lillegard about the vices of others; "Merkur" can't see Germany in the role of European hegemon; "Mittelweg 36" reads Monopoly as cultural script; "La Revue Nouvelle" says no thanks to think-tanks; "New Literary Observer" charts gender politics in twentieth-century Russia; "NZ" asks what happened to Russia's liberalization; and "Esprit" takes a recce of urban public space.

Hva er det med kunstfaglig arbeid som kan bidra til å fremme medborgerskap? Ny utgave av DRAMA retter søkelyset mot ulike marginaliserte grupper – fra flyktningbarna som jevnlig ankommer norske skoler til seniorer som opplever tap av verdi og tilhørighet.