Årets tidsskrift 2016 - meld deg på!

Det er klart for kåring av Årets tidsskrift 2016 og heder og ære til dyktige redaksjoner!

Viktige endringer
De viktigste endringene er at det kan oppnås hederlig omtale for spesifikke områder:
Språk og formidling
Faglig formidling og evne til å nå egen målgruppe
Design og layout

I tillegg kan det gis pris i  «Åpen klasse» .

Påmelding innen fredag 19. februar
Tidsskriftene melder på seg på selv til Årets tidsskrift og/eller Åpen klasse. Hederlige omtaler vil gis på bakgrunn av juryens bedømming.

Tidsskrifter som har mottatt pris tidligere, har også anledning til å være med i konkurransen hvert år.

Frist for påmelding og innsending fredag  19. februar 2016. Søknaden sendes inn elektronisk ved å benytte  dette søknadsskjemaet. Fullstendige kriterier og praktisk informasjon finnes  her.

De siste TRE utgivelsene fra 2015-årgangen sendes i post til Norsk tidsskriftforening, Litteraturhuset, Wergelandsvn. 29, 0167 Oslo.

I denne utgåva kan du lese om alt frå humanisme og flørting til musikk og korallrev, og mykje, mykje meir.

BLI MED BALLADE BAK ORDENE LIVE!

Ballades serie om lyrikken i musikken, Bak ordene, går mandag 20. januar live sammen med Lars Lillo-Stenberg (som også vil framføre et par låter!), Rawdna Carita Eira og Brand Barstein.

Hvordan blir sangtekster til? Hva gjør lyrikken i musikken med sangene vi lytter til, hvorfor treffer de oss og hva kan de bety for oss?

Vi har med oss ingen ringere enn LARS LILLO-STENBERG, som også kommer til å spille et par låter; den samiske dikteren RAWDNA CARITA EIRA, som har skrevet sangtekster for blant andre Mari Boine og Hekla Stålstrenga og librettoen til operaen "Gállábártnit", som ble oppført i Toronto sist høst, og Brand Barstein, skribent hos blant andre Ballade.

Samtaleleder er Ballade-journalist Siri Narverud Moen.

Innledning ved Ballades redaktør, Guro Kleveland.

Vi gjør opptak for podkast som legges ut etter arrangementet.
Bak ordene live skjer i Fritt Ords lokaler i Oslo (rett ved Litteraturhuset) mandag 20. januar kl. 18.00 til 19.30. Enkel servering. Alt gratis.

Meld deg gjerne på på eventet på Facebook!

VELKOMMEN!