Nyhetsarkiv

Her ligger alle redaksjonelle saker fortløpende. Alle saker har hatt en periode på forsiden.

Kulturrådet inviterer til lansering av boka Kulturtidsskriftene og til debatt om kulturtidsskriftenes tilstand, utfordringer og betydning.

Kulturtidsskriftene har lenge hatt en viktig funksjon i den politiske og kulturelle offentligheten i Norge. De har vært arenaer for kritisk refleksjon, opplysning og debatt om aktuelle kultur- og samfunnsspørsmål, og slik – har det blitt hevdet – har de bidratt til å formidle tidsånden gjennom ulike historiske epoker. Er dette fremdeles situasjonen for kulturtidsskriftene?

Endringer i frister

For 2019 er det én felles frist i september for de to tidsskriftordningene. Fristen er 4. september 2018 kl. 13:00. Det er ikke lenger frist i juni.

Et abonnementssystem er mye mer enn en kundeliste: Lær om alle mulighetene som finnes og hvordan du kan øke inntektene dine!

AbOn holder kurs for oss tirsdag 12. juni fra kl. 17.00 til 20.00 og gir deg en grundig innføring i alle muligheter en abonnementsmodell kan gi.

NYTT: Noen medlemmer etterspør informasjon om GDPR og vi setter av litt tid til å snakke om de nye personvernreglene og hva det kan ha å si for abonnementshåndtering.

Å lage gode prosjekter og skrive gode søknader er viktig for mange tidsskrifter og skribenter. Om du skal søke støtte til små eller store prosjekter gjelder det samme; prosjektet skal være gjennomtenkt og gjennomførbart, og søknaden skal være velformulert.

Fristen gjeld både produksjonsstøtte og søknader om innkjøpsordninga for tidsskrift. Hugs at no kan de søkje om spesifikke summar/det de treng, også på sistnemnde ordning. Den er ikkje lenger låst til eit fast beløp.

Norsk tidsskriftforening gratulerer redaktør Therese Bjørneboe med Heddas ærespris og tjue år i redaktørstolen i Norsk Shakespeare og teatertidsskrift.

Frå målarkunst til måtehald: I den nye utgåva av Syn og Segn er det ein stor samtale med kunstnar Håkon Gullvåg, tekstar om overkvalifisering, Jemen, klimaverstingar, folkekyrkja og amerikanorsk. Og mykje meir.

Nyheter fra Eurozine