Ingen kunst å dra bra damer

Eller: Hvordan redusere mannsandelen i norske tidsskrift

Tid og sted: 17.10. kl. 17.00 – 19.00 (pizza fra kl. 16.30) på kontoret i 4. etg. på Litteraturhuset i Oslo

Det er viktig for meningsmangfoldet og demokratiet at kvinner og menn er like godt representerte som skribenter og redaktører i norske tidsskrifter. Hva kan gjøres for å få det til? Hva må til for å få flere kvinner som artikkelforfattere og essayister? Hvordan går du fram? Gode eksempler og diskusjon.

Kursleder: Karianne Bjellås Gilje, tidligere redaktør i Universitetsforlaget og tidsskriftet PROSA, nå dekan ved Kunsthøgskolen i Oslo.

Gratis.

Spørsmål merket * er obligatoriske.

Intervju med Tony Kushner, forfatter av Angels in America. Intervju med Romeo Castellucci om hans iscenesettelse Democracy in America, basert på Alexis de Tocqueville. Essay om Gertrude Steins Four Sanits in Three Acts, NY 1936. Krystian Lupas iscenesettelse av Kafkas Prosessen. Warszawa.

Nyheter fra Eurozine

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern