Avholdte kurs og seminarer

For tredje år på rad blir det arrangert seminar om forskningsformidling på norsk: Hvordan nå ut med de gode tekstene og drive god formidling på godt norsk?

Ny oppsetting, og denne gangen får du også innføring i kamera raw. 2 dagers fotokurs med opptak i kamera raw og digitalt mørkerom/photoshop 12. og 13. september

Per Egil Hegge kommer på årsmøtet (fra 16.00-17.30) og vil holde foredrag; gi oss inspirasjon, kunnskap og morsomheter omkring språk og tekst. Kanskje får vi oss både en oppstrammer og en god latter, hvem vet? Det blir anledning til å spørre, avbryte og diskutere.

Tid/sted: 1. mars hos Inforgrafikk kl. 9.00-15.00, Ole Deviks Vei 35, 0668 Oslo

Utrolig, men sant: Økonomistyring er morsomt, forståelig, nyttig og spennende og et fantastisk verktøy.  Du får en uvurderlig oversikt, du får muligheten til å planlegge for lang tid fremover, du kan påvirke alle kostnads- og inntektsgivende elementer og du får gode argumenter ovenfor eiere eller andre som skal gi deg penger til drift.

Offentlige virksomheter krever elektronisk faktura i EHF-standard. Fra 1.1.2013 kan du ikke lenger sende vanlig papirfaktura til Staten/offentlige virksomheter. Andre instanser og næringslivet vil etterhvert også forlange e-faktura.

Hvordan nå ut med de gode tekstene og drive god formidling på godt norsk? ”Ut med språket!” arrangeres for å inspirere unge forskere til å skrive gode fagtekster på norsk, til å skrive for et stort publikum og for å gi praktisk kunnskap om hvordan nå ut med språket!

Tidsskriftforeningen tilbyr nå et kurs i bilderedigering. Kurset holdes av grafisk designer Aina Griffin. Tirsdag 9. oktober har du mulighet til å lære mer om hvordan man kan finne gode bildeløsninger selv med et begrenset budsjett, hvordan tenke bilder i forhold til innhold og sjanger og hvordan å redigere bilder til ditt tidsskrift.

2 dagers fotokurs 14. og 15. juni: Vi inviterer til to dagers fotokurs med Linda Cartridge. Du får opplæring i portrettfotografering, kamerabruk og tekniske muligheter i kameraet og innføring Photoshop.

Denne gangen har vi hele dagen til rådighet og du vil garantert komme hjem med en helt ny innsikt i hvordan nettet fungerer; hva du må tenke på for å få maksimal uttelling av det du legger ut, hvordan du skal legge ut informasjon og tilbud og hvorfor ting fungerer som de gjør. Forrige kurs var en suksess, og deltakerne var mer enn begeistret over hva de fikk ut av det. Spennende, lærerikt og morsomt!

Med Linda Cartridge, lørdag 10. mars

Tidsskriftforeningens faktaark er korte oppskrifter på hvordan man planlegger og/eller utfører forskjellige aktiviteter og oppgaver i forhold til drift av tidsskrift.
Her kan du laste ned og printe ut alle våre faktaark.