Kurs og seminarer

Norsk Tidsskriftforening arrangerer en rekke små og store kurs og seminarer i løpet av året. Felles for alle er at de har relevante tema for drift av tidsskrift; redaksjonelt arbeid, økonomi, abonnementsarbeid, fotografering og bildebehandling m.m.

Våre faktaark er i stor grad basert på kurs og seminarer. De fungerer som korte bruksanvisninger for hvordan gjennomføre eller forholde seg til forskjellige arrangementer, oppgaver og andre ting redaktører og redaksjoner har bruk for. Disse faktaarkene finner du under fanen Faktaark.

De fleste kurs og seminarer er gratis for medlemmer. Hvis de ikke er gratis, får medlemmer svært god rabatt.

Nye kurs er satt opp i Bergen 25. oktober og Oslo 29. oktober. I Oslo kjører vi ettermiddagskurs med temaet "Profilen og portrettet" og i Bergen blir det heldagskurs med temaene er "Fire ting du kan lære av journalister" og "Intervjuet som sjanger og metode". Kursholder er Asgeir Olden fra Institutt for journalistikk.

Å lage gode prosjekter og skrive gode søknader er viktig for mange tidsskrifter og skribenter. Om du skal søke støtte til små eller store prosjekter gjelder det samme; prosjektet skal være gjennomtenkt og gjennomførbart, og søknaden skal være velformulert.

Et abonnementssystem er mye mer enn en kundeliste: Lær om alle mulighetene som finnes og hvordan du kan øke inntektene dine!

AbOn holder kurs for oss tirsdag 12. juni fra kl. 17.00 til 20.00 og gir deg en grundig innføring i alle muligheter en abonnementsmodell kan gi.

NYTT: Noen medlemmer etterspør informasjon om GDPR og vi setter av litt tid til å snakke om de nye personvernreglene og hva det kan ha å si for abonnementshåndtering.

Temanummer om iransk film med Sara R. Yazdani og regissør Kaveh Tehrani som gjesteredaktører. Kurator Övül Ö. Durmusoglu skriver om Forough Farrokhzads «The House is Black» (1964), filmforsker Annie Fee diskuterer hvorfor Jafar Panahis «Taxi Teheran» (2015) ikke er en art-house film.

Nyheter fra Eurozine

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern