Kurs og seminarer

Norsk Tidsskriftforening arrangerer en rekke små og store kurs og seminarer i løpet av året. Felles for alle er at de har relevante tema for drift av tidsskrift; redaksjonelt arbeid, økonomi, abonnementsarbeid, fotografering og bildebehandling m.m.

Våre faktaark er i stor grad basert på kurs og seminarer. De fungerer som korte bruksanvisninger for hvordan gjennomføre eller forholde seg til forskjellige arrangementer, oppgaver og andre ting redaktører og redaksjoner har bruk for. Disse faktaarkene finner du under fanen Faktaark.

De fleste kurs og seminarer er gratis for medlemmer. Hvis de ikke er gratis, får medlemmer svært god rabatt.

Kritikken er en faglig ytring.  Derfor må vi også ha lov til å stille visse krav til den – om sjangerplassering, framføring, kraft, intensitet og en rekke andre ting. På dette kurset går vi gjennom elementer en kritikk bør inneholde, og ser på eksempler som er skrevet av deltakerne eller som har stått i det tidsskriftet de jobber for.

Send eksempler – i Word-format – til asgeir. olden@ij.no

Tidsskriftforeningens faktaark er korte oppskrifter på hvordan man planlegger og/eller utfører forskjellige aktiviteter og oppgaver i forhold til drift av tidsskrift.
Her kan du laste ned og printe ut alle våre faktaark.

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern