Tidligere arrangementer

Slippfest for temanummer om Sorg. Hvordan kan vi bidra til den kollektive samtalen om temaet sorg?

Utflukt presenterer sitt første nummer for året som omhandler temaet sorg. Nye stemmer bidrar til den kollektive og utforskende samtalen om sorg, og leser sine bidrag på slippfesten mens bandet Brokeland Bullets står for musikken

Tirsdag 18.juni,  Sound of Mu, Oslo

Kom og se/les tidsskrifter fra hele Europa, også Norden og Norge.

Som en del av den europeiske tidsskriftnettverket Eurozines konferanse i Oslo, stiller vi ut ledende kulturelle og politiske tidsskrifter fra hele Europa.

Tidsskriftforeningen, Fett og Minerva arrangerer:

Likestilt og kjønnsdelt

Norge er et av verdens mest likestilte land, med et av verdens mest kjønnsdelte arbeidsmarkeder. Kvinnene har kommet ut i arbeidslivet, men vi har et skjevere, mer deltidsarbeidende og sykere arbeidsliv for kvinner enn noen gang før. Må det mer aktiv politikk til? Eller er det på tide å akseptere at likestilte kvinner fortsatt velger tradisjonelt?

Tid: 27. aug. 2013 15:00 - 16:00
Sted: Foajeen på Domus Theologica, Blindernveien 9, 0371 OSLO

St.Sunniva, tidsskriftet for Norsk Kvinnelig Teologforening, og prosjektgruppen «Kjønn og Kirke i 100 år» ved Det teologiske fakultet har samarbeidet om et spesialnummer i anledning stemmerettsjubileet. Nummeret lanseres i forbindelse med det årlige Aasta Hansteen-seminaret på Det teologiske fakultet.

Transaktivisme og abort, arkitektur og lefsebaking. I den nye utgåva av Syn og Segn er det temasider om arkitektur og byggkvalitet, samtale om sorteringssamfunnet med barnelege Ola Didrik Saugstad, tekstar om einsemd, goth-miljøet og dei kvite flekkane i verdsrommet.

Nyheter fra Eurozine