Påmelding til Årets tidsskrift 2014

Det er klart for en ny kåring av årets tidsskrift - heder og ære til dyktige redaksjoner!

Søknad og innsending: Begrunnet søknad sendes sammen med en 2013-årgang til Norsk Tidsskriftforening, Wergelandsveien 29, 0167 OSLO. Frist for påmelding og innsending: 28. februar 2014

Fem tidsskrifter blir nominerte til Årets tidsskrift, og de nominerte skal deretter sende inn 5 eks av 2013-årgangen, en til hvert jurymedlem.

Vinneren deltar også i kåringen av Årets Nordiske tidsskrift. Prisen for Årets tidsskrift 2014 blir delt ut torsdag 7. mai, etter årsmøtet i Norsk Tidsskriftforening. Vinneren offentliggjøres ca. 15. april.

Kriterier for tildeling: Årets tidsskrift skal fremvise godt språk og litterære kvaliteter, drive god formidling av forskning og/eller kultur, evne til å skape og bidra til debatter, ha god design og visuell utforming, og evne til å dyrke frem tydelige stemmer ved at nye skribenter kommer til syne og kjente skribenter fortsetter å utvikle seg. Disse fem kriteriene fungerer i et samspill, og Årets tidsskrift framviser ideelt sett alle fem.

Tidsskrifter som har mottatt en pris tidligere, har også anledning til å være med i konkurransen hvert år.

Årets jury er:
Juryleder er Siri Lindstad, journalist
Forskerforum

Martin Lundell, Professor, Visuell kommunikasjon
Kunsthøgskolen i Oslo

Solveig Øye, forlagsredaktør
Kagge forlag/ J.M. Stenersens forlag

Frode Molven, Sjefredaktør generell sakprosa
Vigmostad og Bjørke

Eva Løveid Mølster, Avdelingsleder Scenekunst og Visuell kunst
NISS - Nordisk Institutt for Scene og Studio AS

Les kriteriene her.

Ny pris for vitenskapelige tidsskrift

NB! I løpet av året er målet å etablere en egen pris for vitenskapelige tidsskrift. Mer informasjon om denne kommer senere, når kriterier, jury og andre ting er på plass.

Siste nummer av Albertine, Sexarbeid og migrasjon, er nå tilgjengelig.

Nyheter fra Eurozine