PM: Årets tidsskrift og Årets komet - Prisvinnerne er klare!

I forbindelse med Tidsskriftdagen 2012 som arrangeres lørdag 21. april på Litteraturhuset i Oslo, deler Norsk tidsskriftforening ut prisen til årets tidsskrift og årets komet.
Prisutdeling kl. 12.30 i Wergeland, Litteraturhuset i Oslo

Vinneren av Årets tidsskrift 2012 er: Norsk Shakespeare- og Teatertidsskrift. Redaktør: Therese Bjørneboe. Fra juryens begrunnelse: ”Årets prisvinner bringer med stor selvfølgelighet Norge inn som en naturlig del av Europa og europeisk teatertradisjon. En publikasjon som ikke bare formidler det internasjonale, men som er internasjonalt selv.”

Vinneren av Årets komet 2012 er: Fett. Redaktør: Charlotte Myrbråten Fra juryens begrunnelse: ”Årets komet 2012 har allerede eksistert i åtte år, men har det siste året tatt noen solide steg videre, både hva angår form og innhold. Tidsskriftet har beskjedent med ressurser, men mye pågangsmot.”

Juryen har bestått av: Lena Lindgren(samfunnsredaktør, Morgenbladet), Sverre Tusvik (sjefredaktør, Samlaget), Siri Lindstad (journalist og forfatter), Martin Lundell (designer, Yokoland), Jahn Thon (professor dr. art., Universitetet i Agder) og Kjell Lars Berge (professor i tekstvitenskap, UiO).

For mer informasjon, kontakt: Juryleder Lena Lindgren (23 00 63 08) Koordinator Renate Thorbjørnsen (452 67 424) Styreleder, Norsk tidsskriftforening Bente Riise (905 84 838)

The Resurrection of Authoritarianism - Democracy and Democratization: The Road Ahead, Three Decades after 1989 - Commemorating the Indian Journal Frontier During These Times

Nyheter fra Eurozine