Velkommen til debatt i Bergen

Tidsskriftforeningen, Fett og Minerva arrangerer:

Likestilt og kjønnsdelt

Norge er et av verdens mest likestilte land, med et av verdens mest kjønnsdelte arbeidsmarkeder. Kvinnene har kommet ut i arbeidslivet, men vi har et skjevere, mer deltidsarbeidende og sykere arbeidsliv for kvinner enn noen gang før. Må det mer aktiv politikk til? Eller er det på tide å akseptere at likestilte kvinner fortsatt velger tradisjonelt?

Med: Gina Barstad, innstilt som 2. kandidat for Hordaland SV til stortinget og tidligere stortingsrepresentant. Kari Wærness, professor i sosiologi. Mathilde Fasting, sivil økonom og fast spaltist i Minerva.

Sted: Victoria kafe, Kong Oscarsgate 27, Bergen

Tid: 29. november klokka 18.00

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.