Utstilling av europeiske tidsskrifter

Kom og se/les tidsskrifter fra hele Europa, også Norden og Norge.

Som en del av den europeiske tidsskriftnettverket Eurozines konferanse i Oslo, stiller vi ut ledende kulturelle og politiske tidsskrifter fra hele Europa.

Dette er derfor en unik mulighet til å stifte bekjentskap med nye publikasjoner over et vidt spenn av tema og felt. Er du interessert i tidsskrifter, kultur og politikk, bør du benytte denne anledningen!

Tid: Lørdag 30.11. kl. 12.30–17.00

Søndag 1.12. kl. 15.30–18.00

Sted: Litteraturhuset, Wergeland 1. etasje, Wergelandsvn. 29

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.