Utflukt inviterer til sleppfest 18.6. på Sound of Mu, Oslo

Slippfest for temanummer om Sorg. Hvordan kan vi bidra til den kollektive samtalen om temaet sorg?

Utflukt presenterer sitt første nummer for året som omhandler temaet sorg. Nye stemmer bidrar til den kollektive og utforskende samtalen om sorg, og leser sine bidrag på slippfesten mens bandet Brokeland Bullets står for musikken

Tirsdag 18.juni,  Sound of Mu, Oslo

Paneldeltakere:

Arne Henning Årskhaug (bidragyter), Ane Nydal (bidragsyter), Tyra Tronstad (bidragsyter) og Brokeland Bullets (musikk)

Ordstyrer: Sigrid Holter Mehli

Les mer her.

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.