Stemmer inviterer til prisutdeling og åpent redaksjonsmøte

Velkommen til prisutdeling av STEMMER-prisen og åpent redaksjonsmøte lørdag 27. april kl. 17.00 – 19.00 på Litteraturhuset i Oslo, Nedjma 3. etasje

PROGRAM

Prisutdeling STEMMERPRISEN (tema “Underveis”)

Prisvinnerne leser sine tekster.

Kunstnerisk innslag vedNina Andresen-Borud

Pause

Åpent redaksjonsmøte med innspill fra leserne:

• Hva er et godt tidsskrift?
  • Hva savner dere i STEMMER?
  • Ideer til nye spalter
  • Temaer for framtidige tekstkonkurranser

Arrangementet er gratis og åpent for alle. Velkommen!

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.