Seminar/dialogmøte om offentlig støtte til norske tidsskrifter

Tid: 20. april kl 15.30-17.30 (fingermat fra kl 15.00 – 15.30)
Sted: Kverneland, 2.etg Litteraturhuset

Program:

Bente Riise (leder, Tidsskriftforeningen): Norske tidsskrift i 2012 – rammevilkår og økonomi
Line Fallan Sørensen (rådgiver, Norsk kulturråd): Utfordringer for Norsk kulturråds tidsskriftstøtteordninger
Rune Rambæk Schjølberg (seniorrådgiver Norsk Forskningsråd): Utfordringer for framtidas støtte for vitenskapelige tidsskrifter

Åpen post: Dialog og debatt med salen – ordet er fritt

Vi håper mange vil diskutere dette. Velkommen skal dere være!

Gratis entrè.

Seminaret er en forlengelse av Norsk Tidsskriftforenings årsmøte og arrangeres av Norsk tidsskriftforening og Norsk Kulturråd

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.