Samtiden inviterer til samtale

Onsdag 28. august kl. 19.00 i Amalie Skram, Litteraturhuset i Oslo

Asylmottak i Norge – nedverdigende, dehumaniserende og farlig for kvinner

I Afghanistan sto Khalida Popal i spissen for jentene som kjempet for retten til å drive med idrett. Som kaptein på det aller første landslaget i fotball for kvinner ble hun truet på livet og søkte beskyttelse i Norge. Her opplevde hun å bli trakassert og behandlet som en kriminell på asylmottakene. I det nye nummeret av Samtiden tar hun et kraftfullt oppgjør med behandlingen av asylsøkere.

Anders Sømme Hammer og Khalida Popal i samtale med Lena Lindgren

Gratis. Åpent for alle

Arrangør: Samtiden
Støttet av Norsk tidsskriftforening, Kulturrådet og Fritt Ord

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.