Narkotika – legalisering eller fortsatt forbud – norsk narkotikapolitikk under lupen

Tidsskriftet Mot Rusgift, i samarbeid med Norsk Tidsskriftforening,  inviterer til paneldebatt om narkotikapolitikk.

Har Norge en vellykket eller mislykket narkotikapolitikk? Hva kan vi lære av Portugal? Fordeler og ulemper ved en fortsatt restriktiv narkotikapolitikk. Fordeler og ulemper ved en legalisering.

I panelet: Paul Larsson (professor Politihøgskolen), Mette Malm Rooth (Norsk Narkotikapolitiforening), Anniken Haugli (sosialbyråd, Oslo), Heidi Hansen (Rusmisbrukernes Interesseorganisasjon), Nils August Andresen (Tidsskriftet Minerva) og Knut T. Reinås (Tidsskriftet Mot Rusgift)

Debattleder: Tone Øiern (journalist)

Litteraturhuset (Kverneland) - Onsdag 29. mai kl 18.00

Gratis inngang!

Litteraturhuset - Wergelandsveien 29, 0167 Oslo
Arrangementet er støttet av Norsk Tidsskriftforening, Kulturrådet og  Fritt Ord

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.