Kunstkritikk 10 år: Anywhere or Not at All

Kunstkritikk feirer tiårsjubileum, og inviterer til et foredrag med den britiske filosofen Peter Osborne.

Med utgangspunkt i sin bestselger «Anywhere or Not at All: Philosophy of Contemporary Art» (Verso, 2013), vil Osborne presentere en nylesning av samtidskunstens filosofi.

Debatt med innlegg av Kunstkritikk-skribentene Kim West (svensk redaktør for Kunstkritikk), Cecilie Høgsbro Østergaard (kurator og lærer ved Det Kgl. Danske Kunstakademis Billedkunstskoler) og Trude Schjelderup Iversen (stipendiat ved UiO, seniorrådgiver i KORO).

Jubileumsseminaret åpnes av statssekretær i Kulturdepartementet Knut Olav Åmås. Lettere servering.

Sted Kunstnernes Hus – auditoriet
Dato Fredag 22. november
Tidspunkt kl. 16.00

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.