Bøygen arrangerer seminar lørdag 12. januar

Bøygen litterært tidsskrift arrangerer dagseminar lørdag 12. januar i Kværnlandsalen på Litteraturhuset. Seminaret varer fra 10.00 til 15.30. Seminaret er gratis, og de som er påmeldt innen 7. januar får lunsj inkludert i seminaret.

Seminaret er åpent for alle, men kommer først og fremst til å handle om det litterære tidsskriftet Bøygen. Vi går inn i Bøygens 25. år, og vi gjør det med en seminar om hvordan vi kan bli bedre. Hva er Bøygen, og hvordan skal vi utvikle oss videre i jubileumsåret? Vi får besøk av flinke foredragsholdere som skal inspirere og hjelpe oss på veien. Andre som driver tidsskrifter eller blogg og ønsker å arbeide med å utvikle seg på nett, reflektere over egen identitet eller måten de følger opp forfattere på vil også ha utbytte av seminaret og er hjertelig velkomne.

Nora Campbell jobber som redaktør for skjønnlitteratur i Aschehoug, og har erfaring som redaktør og redaksjonsmedlem i Bøygen. Hun vil snakke om tekstarbeid og identitet.

Førsteamanuensis ved Universitetet i Oslo Marianne Egeland, kommer og skal øse av sin erfaring med tekstarbeid.

Aslak Borgersrud i Gatas Parlament kommer og skal snakke om hvordan vi kan bli mer synlig på nett og i sosiale medier.

Påmelding til boygen.red@gmail.com

Er kvinnekamp fortsatt aktuelt, 70 år etter Det annet kjønn? Gnist-redaksjonen har lest deler av Det annet kjønn av Simone de Beauvoir, og Tomine Sandal har lest hele og ser på om boka fortsatt er aktuell, 70 år etter at boka først kom ut. Gnist-samtalen denne gangen er med Linn-Elise Øhn Mehlen og Kjersti Ericsson på tema feministisk praksis.

Ute på nett nå

Shuddhashar's  Issue 16 is published and ready for you to read.  We have articles on a range of topics related to our mission -- from climate change to the Rohingya refugees, and from a devastation in Iraq to the role of politics in the arts -- to name just a few. As always, we hope you will read ideas that inspire you to think, write, and act.