Babylon: Lansering av nytt nummer på Tronsmo tirsdag 4.12.

Vi lanserer vårt nye temanummer om arabisk litteratur og oversettelse på Tronsmo bokhandel, tirsdag 4. desember fra kl. 16.30 til 17.30.

Gunvor Mejdell, professor i arabisk litteratur ved Universitetet i Oslo, snakker om kulturelle og språklige utfordringer i oversettelse av arabisk litteratur. Vi leser også opp korte noveller som for første gang er oversatt til norsk i dette nummeret av Babylon.

Lett servering og gratis inngang, og du kan få kjøpt det nye nummeret to dager før det kommer i butikkene!

Velkommen!

STEMMER nr. 2 2019 presenterer resultatet av årets tekstkonkurransen med tema «2084». Vi har også flere andre bidrag om klima og miljø i dette nummeret, våre faste spalter om språk og oversettelse og flere nye litterære stemmer. Blant annet hyller vi en kulturdronning - bibliotekar og skribent Marit Hallen (1962 – 2018).