Debattrapporter 2020

Skal anmelderne felle dom over musikken eller guide oss? Får samtidsmusikkritikken plass i den offentlige samtalen? Og hvem er portvokterne, hvem blir hørt? Det var mange spørsmål og mange gode synspunkter og innspill som kom opp under livedebatten på Ultima mellom Synne Skouen, Eystein Sandvik, Anne Hilde Neset og Jørgen Karlstrøm, ledet av Ballades redaktør.

Tema for årets femte utgave er fagfornyelsen. Fokus ligger på tverrfaglige temaer i de nye læreplanene som ble tatt i bruk i høst, og på hvordan digitalisert undervisning påvirker lærer og elev. Mange interessante perspektiver åpner seg når man ser nærmere på hvordan de ulike temaene folkehelse og livsmestring, demokrati og medborgerskap og bærekraftig utvikling krysser hverandre.

Tidsskriftdagen 2020

Tidsskriftdagen 2020 ble strømmet og du kan se den på vår Youtubekanal her.